Till förbundet:

Yoga

Starta dagen mjukt med ett yogapass tisdag och torsdag, eller avsluta dagen med yoga på onsdagen.

Asthanga Vinyasa Yoga är en dynamisk form av yoga där också rörelsen mellan positionerna har stor betydelse. Andningen (ujjayi-andningen) hjälper dig att hitta rytmen i dina rörelser, och därtill bidrar den medvetna andningen till att du kommer djupare och längre i yogaställningarna. Systemet av yogans medvetna övningar tränar, stärker, rensar och läker hela människan.

Styrketräning

Det finns möjlighet att nyttja gymmet i sporthallen. Tagg för att komma in finns i Info.

Kvällens rundpingis

Krama ur dig de sista krafterna för dagen med kvällens rundpingis, varje kväll 21:30 utanför Kåtan.

De som är flest på sin sida börjar serva. Serven måste gå diagonalt. Rör er motsols. Inga smashar i "rundspelet". Om man missar eller gör fel (t ex smashar eller servar fel) åker man ut.

De sista två spelar final, först till tre. Varannan serve (nu behöver den inte vara diagonal). Man får vinna med uddaboll, dvs 3-2.

Gympapass

För dig som vill röra på dig utan att tävla finns ett brett utbud av gympapass utspridda över dagen. På förmiddagarna blir det lite kortare prova på-pass och på eftermiddagarna lite längre pass.

Morgongympa

Härlig start på dagen. Lätt pass. Alla kan vara med.

Tjo-gympa

Klassiskt gympapass i ring. Alla kan vara med.

Tabata - grymt kul och utmanande träningspass!

Ledare: Amanda Söderholm

Tabata är en form av högintensiv intervallträning, HIT, där du på kort tid kan upp väldigt stora träningsresultat. Träningsformen är smart upplagd där du blandar högintensiva övningar med korta vilor.

Funktionell träning med kroppen som motstånd

Ledare: Keith Malm

Träna utan en styrketräningslokal! Lär dig träna utan vikter och fortfarande få en stark och uthållig kropp. Vi kommer vid två tillfällen att träna med kroppen som motstånd. Prova på-passet på måndagen kommer att fokusera på grunder med några enkla övningar som tränar hela kroppen. På fredagens pass kommer vi att bygga på några nya övningar och alla kommer att få en möjlighet att köra slut på sig själva.

Body Combat

Ledare: Lotta Milosavljevic

Body Combat är en fartfylld, rolig och högintensiv intervallklass. Med tekniker från karate, taekwondo, capoeira, boxning och muay thai utmanar du dig själv mot en "fantasimotståndare". På detta pass arbetar du verkligen med hela kroppen som arbetsredskap. Ett pass med mycket kraft och energi!

Body Balance

Ledare: Lotta Milosavljevic

Body Balance är en yogainspirerad klass med inriktning på både kropp och själ, och tränar balans, hållning, rörlighet, styrka och avspänning. Regelbunden träning av Body Balance ger dig en ökad känsla av koncentration och närvaro samt en förbättrad koordination och balans. Body Balance kan lära dig att spänna av och kontrollera stressen. Träningen sker till lugn och harmonisk musik.

Grit(TM) Cardio

Ledare: Lotta Milosavljevic

GRIT(TM) CARDIO maximerar din förbränning. Klassen kräver ingen utrustning. Här använder du istället din egen kroppsvikt och tränar högintensivt för att förbättra din kondition. Den unika sammansättningen av rörelser ger dig en hög energiförbrukning som fortsätter efter att passet är slut. Det är vetenskapligt bevisat att Les Mills GRIT(TM) CARDIO levererar snabba resultat och förbättrar din kondition, fysik och förbränning.

Du som vill gympa är extra välkommen till Rikslägret! För du kommer ha minst 4 pass / dag att välja på. T ex pilates, morgongympa, zumba, dansgympa, afro och motionsgympa!
Motion